نگرانی امریکا از اظهارات وزیر اطلاعات ایران

اظهارات بی‌سابقه محمود علوی، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی درباره احتمال تجهیز ایران به جنگ‌افزارهای هسته‌ای یکی از محورهای کنفرانس مطبوعاتی ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا بود.

روز سه‌شنبه نهم فوریه (۲۱ بهمن) ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرد. محمد الاحمد خبرنگار الجزیره در این کنفرانس مطبوعاتی درباره اظهارات محمود علوی پرسید.

وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی در مصاحبه خود با شبکه دوم سیما گفته بود: «رهبری صراحتا در فتوای خود فرمودند که تولید سلاح هسته‌ای خلاف شرع است و جمهوری اسلامی سراغ آن نمی‌رود و آن را حرام می‌داند. اما اگر گربه‌ای را گوشه‌ای گیر بیندازند ممکن است رفتاری کند که گربه‌ای که آزاد است آن رفتار را نمی‌کند.»

ند پرایس در پاسخ به پرسش خبرنگار الجزیره گفت: «ما هنوز به درستی نمی‌دانیم که آیا این نظر شخصی محمود علوی است یا نه. ما البته که این اظهارات را جدی تلقی می‌کنیم. این اظهارات نگران کننده است.»

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تاکید کرد که «بر اساس پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان‌پی‌تی) ایران هرگز، هرگز، هرگز اجازه تجهیز خود به سلاح‌های اتمی را نخواهد داشت.»

پرایس در بخش دیگری از سخنان خود به پرسش خبرنگاری درباره گزارش سازمان ملل در مورد همکاری ایران با کره شمالی در زمینه تولید موشک‌های قاره‌پیما پرداخت و گفت که اظهار نظر درباره گزارشی که هنوز منتشر نشده است، صحیح نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در عین حال تاکید کرد که این کشور در همراهی با متحدان خود مانع از انتقال قطعات و فناوری مورد نیاز تولید موشک‌های بالستیک خواهد شد.

پرایس تاکید کرد که آمریکا در همراهی با متحدان خود از همه توان خویش برای مانع شدن از گسترش برنامه موشکی جمهوری اسلامی ایران بهره خواهد گرفت.

  کشف بقایای یک کرگدن پشمالو چند هزار ساله با اندام‌های داخلی سالم

منبع: دویچه وله

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان