فریدون عباسی: بازرسان آژانس را به کشور راه نمی‌دهیم

فریدون عباسی، رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ایران در گفت و گو با سایت خانه ملت گفته است: «اگر تا اسفند ماه سال جاری غربی‌ها به تعهدات خود عمل نکنند، از بازرسی‌های آژانس ممانعت می‌کنیم.»

نماینده کازرون این اقدام را حق ایران و آن را در حالی که به گفته او «موضوعات هسته‌ای ایران زیر سوال رفته» عکس‌العملی طبیعی دانسته است.

طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، دولت از زمان تصویب این مصوبه دو ماه فرصت دارد تا در صورتی که کشورهای غربی به تعهدات برجامی‌خود عمل نکردند از بازرسی‌های سرزده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی جلوگیری کند.

به گفته عباسی این مصوبه به معنای اخراج بازرسان نیست بلکه: «آنها را به کشور راه نمی‌دهیم. طبق قوانین زمانی ‌که بازرسی بخواهد وارد کشورمان شود، باید به وی ویزا داده شود؛ پس وقتی ممانعت به عمل آوریم از بازرسی‌های سرزده ممانعت خواهیم کرد که این اقدام را نیز مرحله به مرحله انجام خواهیم داد.»

احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیئت رئیسه مجلس ۲۰ دی ماه در یک برنامه تلویزیونی گفت طبق قانون مجلس شورای اسلامی اگر تا سوم اسفند ماه، آمریکا تحریم‌های مالی، بانکی و نفت را حذف نکند قطعا بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی را از کشور اخراج و حتما اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف خواهیم کرد.

 

منبع: دویچه وله

  رئال بدون رونالدو به ترسناکی گذشته نیست

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان