ظاهر ویندوز ۱۰ احتمالا در سال ۲۰۲۱ دگرگون شود

بنابر گزارش تازه خبرگزاری ویندوز سنترال، احتمالا در سال ۲۰۲۱ میلادی شاهد تغییراتی در ویندوز ۱۰ باشیم که ظاهر و احساس آن را دگرگون خواهند کرد. گفته می‌شود مایکروسافت در حال برنامه‌ریزی برای دگرگون‌سازی رابط کاربری این سیستم عامل است و به صورت خاص شاهد تغییرات قابل توجه در منوی استارت و تسک‌بار خواهیم بود.

این نسخه به‌روزرسانی شده از رابط کاربری ویندوز ۱۰ با نام رمز «Sun Valley» شناخته می‌شود و احتمالا در فصل تعطیلات سال ۲۰۲۱ میلادی از راه برسد. این پروژه ظاهرا با هدف مدرنیزه کردن تجربه ویندوز روی دسکتاپ کلید خورده است و مایکروسافت می‌خواهد با «انتظارات کاربران در جهانی مدرن که با پلتفرم‌های سبک‌وزن به پیش رانده می‌شود» همگام باقی بماند.

برای اینکه موضوع واضح‌تر باشد باید گفت که در شایعات آمده Sun Valley یک زبان طراحی کاملا جدید برای ویندوز ۱۰ مایکروسافت نخواهد بود. در عوض شاهد تکامل هرچه بیشتر زبان طراحی Fluent Design خواهیم بود که مایکروسافت از پیش آن را به کار گرفته. با این به‌روزرسانی، تجربه، ظاهر و احساسی طبیعی‌تر به اپلیکیشن‌ها روی دیوایس‌های مختلف بخشیده خواهد شد.

 

اما این موضوع برای شما به چه معناست؟ در حال حاضر جزییات چندانی در این باره منتشر نشده، اما شایعات حکایت از این دارند که منوی استارت و اکشن سنتر ظاهری اندک متفاوت خواهند یافت. این به‌روزرسانی احتمالا شبیه به تجربه دو نمایشگره و متمرکز بر لمسی باشد که پیشتر در Windows 10X مشاهده‌اش کرده‌ایم، اما حالا برای دسکتاپ طراحی شده است. در این آپدیت ضمنا شاهد ظاهر جدید فایل اکسپلورر و تسک‌بار نیز خواهیم بود. و برای آن دسته از افرادی که از حالت تبلت ویندوز ۱۰ خوش‌شان نمی‌آید نیز باید بگوییم که می‌توانید منتظر یک «یک تجربه روان» باشید که ظاهرا بر انیمیشن‌های بهتر متمرکز است.

  German May Day protests draw tens of thousands to the streets

از سوی دیگر گفته می‌شود که Sun Valley لبه‌های گرد را به پنجره‌های ویندوز ۱۰ خواهد آورد و بهبودهایی در حالت تاریک سیستم عامل را نیز شاهد خواهیم بود. اگر هم به هر دلیلی از تغییرات استقبال نکردید، مایکروسافت گزینه‌ای در اختیار کاربران قرار خواهد داد که به کمک آن می‌توان میان تجربه Sun Valley و تجربیات قدیم، سوییچ کرد.
این مسیر جدید برای ویندوز ۱۰، نتیجه فعالیت‌های مدیر جدید تیم «تجارب و دیوایس‌های ویندوز»، یعنی پانوس پانای است. از زمانی که او طی ابتدای سال جاری میلادی مدیریت تیم را برعهده گرفت، در شایعات شنیدیم که مایکروسافت می‌خواهد قابلیت‌های سیستم عامل نسل بعدی Windows 10X که اکنون تاخیر خورده را به ویندوز ۱۰ استاندارد بیاورد. خبر امروز هم بخشی از همان تلاش‌ها است.

در مجموع اگر همه‌چیز خوب پیش برود، به‌روزرسانی Sun Valley در فصل پاییز سال آتی میلادی عرضه خواهد شد. پیش از آن نیز کاربران برنامه ویندوز اینسایدر مایکروسافت شانسی برای آزمون و خطا با ظاهر جدید و یافتن ایرادات خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان