• Home
  • >
  • تکنولوژی
  • >
  • راهکارهایی برای افزایش طول عمر باتری گوشی‌‌های آیفون

راهکارهایی برای افزایش طول عمر باتری گوشی‌‌های آیفون

اگرچه اپل در طی سال‌‌های اخیر تغییراتی را در بخش‌‌های مختلف گوشی‌‌های آیفون خود از قبیل پردازنده و نمایشگر لحاظ کرده، اما طول عمر باتری در این گوشی‌‌ها تقریبا ثابت مانده و یا تغییرات اعمال‌شده به اندازه پیشرفتی که در دیگر بخش‌‌ها دیدیم، نبوده است.

با این حال، این باتری‌‌ها می‌توانند با یک بار شارژ شدن، انرژی مورد نیاز برای کار کردن تقریبا یک روزه با گوشی را برای کاربران فراهم می‌کنند. اما در مواقعی ممکن است دسترسی به شارژر (سیمی‌یا بی‎سیم) یا حتی پریز برق نداشته باشید و از این رو، طول عمر باتری و نگهداری شارژ برایتان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود.

در چنین مواقعی، می‌بایست به چند نکته توجه کرد تا از مصرف اضافی شارژ جلوگیری کرد. در ادامه به چند نمونه از این موارد اشاره خواهیم کرد.

اولین راهکار برای کاهش مصرف شارژ باتری، استفاده از حالت Low Power است. در این حالت طبق گفته اپل، فعالیت‌‌های بک‌گراند همانند دانلودها، بروزرسانی ایمیل‌‌ها و غیره به طور موقت محدود و یا متوقف خواهند شد تا بتوان شارژ باتری را حفظ کرد.

برای فعال کردن این حالت، باید به قسمت Settings و بعد از آن Battery رفته و در نهایت سوییچ Low Battery Mode را فعال کنید.

شاید برای برخی‌‌ها، مراجعه مداوم به این بخش و فعال کردن این حالت، دشوار باشد. برای رفع این مشکل، می‌توان دکمه فعال کردن Low Power را به کنترل سنتر گوشی اضافه کرد. این کار از طریق مراجعه به Settings، سپس Control Center و بعد از آن Customize Controls قابل انجام است.

بعد از ورود به این قسمت، باید روی علامت سبزنگ به اضافه (+) که در کنار گزینه Low Power Option وجود دارد، تپ کرد. با این کار، تنها با زدن آیکون مربوطه به در کنترل سنتر، آن را فعال یا غیرفعال کرد.

  آمازون و عرضه یک سرویس استریم ویدیوی رایگان و جدید

روش دیگر برای ذخیره شارژ باتری، خاموش کردن قابلیت Hey Siri است. برای غیرفعال کردن سیری، می‌بایست به Settings و قسمت Siri & Search رفته و گزینه Listen for ‘Hey Siri’ را غیرفعال کنید.

روش سوم برای ارتقای طول عمری باتری، غیرفعال کردن قابلیت Background App Refresh است. با این کار می‌توان مانع از خالی شدن سریع‌تر شارژ باتری شد. خاموش کردن این قابلیت نیز از طریق دنبال کردن مراحل Settings، بعد از آن General و غیرفعال کردن تاگل Background App Refresh امکان‌پذیر است.

یکی دیگر از روش‌‌های ذخیره شارژ باتری، فعال کردن حالت دارک مد (Dark Mode) است. این ویژگی می‌تواند میزان روشنایی نمایشگر دستگاه را تا حد زیادی کاهش دهد و از مصرف شارژ باتری جلوگیری کند.

بررسی‌‌ها روی این ویژگی نشان داده که با فعال بودن حالت دارک مد، می‌توان تا ۳۰ درصد در مصرف شارژ باتری صرفه‌جویی کرد. این ویژگی از طریق Settings، سپس Display & Brightness قابل دسترسی و فعال شدن است. همچنین می‌توان در همین قسمت، قابلیت True Tone را نیز فعال کرد که در ذخیره نیروی باتری تاثیرگذار است.

منبع: آی‌تی‌ایران

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان