• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • دستگاه قضائی آمریکا هشت نفر را به جاسوسی برای چین متهم کرد

دستگاه قضائی آمریکا هشت نفر را به جاسوسی برای چین متهم کرد

مسئولان قضائی آمریکا برای هشت نفر به ظن جاسوسی برای چین پرونده تشکیل دادند. پنج نفر از این متهمان بازداشت شده‌اند. این افراد به آزار، ارعاب و تهدید منتقدان حکومت چین در آمریکا و تلاش برای بازگرداندن آنها متهم هستند.

دستگاه قضائی ایالات متحده برای هشت نفر که ظاهرا به عنوان مامور چین در آمریکا فعالیت می‌کردند پرونده تشکیل داد. آنها به آزار، تعقیب، تهدید و فشار بر منتقدان چین برای بازگرداندن اجباری آنها متهم شده‌اند.

خبرگزاری رویترز به نقل از مسئولان قضائی آمریکا در نیویورک گزارش داده که پنج نفر از متهمان روز گذشته (چهارشنبه هفتم آبان/ ۲۸ اکتبر) بازداشت شده‌اند. گمان می‌رود سه نفر دیگر در چین حضور دارند.

مطابق کیفرخواست، هشت مظنون این پرونده در فاصله سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ در دو عملیات به نام‌های “شکار روباه” و “اسکای نت” شماری از منتقدان رهبری چین را برای بازگشت به کشور آزار و اذیت کرده و تحت فشار قرار داده‌اند.

دادستان دادگاه منطقه شرق نیویورک می‌گوید این نخستین مورد از این گونه بازداشت‌ها بوده و او آن را بااهمیت ارزیابی می‌کند. او افزود این پرونده نشان می‌دهد که چین به طور مستقیم و با زیرپا گذاشتن قوانین ایالات متحده تلاش می‌کند به اهداف خود در آمریکا دست یابد.

کریستوفر ری، رئیس پلیس فدرال ایالات متحده (اف‌بی‌ای) که در یک کنفرانس خبری مشترک با جان دمرس، معاون وزیر دادگستری آمریکا درباره این پرونده سخن می‌گفت پکن را به نادیده گرفتن قانون متهم کرد و گفت این خشم‌آور است که چین گمان می‌کند می‌تواند به راحتی در آمریکا کارهای خلاف قانون انجام دهد و شهروندان را مجبور به تبعیت از خواسته‌های خود کند.

  Armenian trans woman gets threats after parliament speech

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان