• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • درخواست ویلیان بابت پیام های نژادپرستانه

درخواست ویلیان بابت پیام های نژادپرستانه

چندین بازیکن برجسته دنیای فوتبال از سواستفاده کاربران و ارسال پیام های نژادپرستانه وحشتناکی را که اخیراً در شبکه های اجتماعی دریافت کرده اند خبر دادند در حالی که مایک دین داور انگلیسی نیز پس از تهدید به مرگ به مدت یک هفته از قضاوت در بازی های لیگ برتر به دور بود.

پنج شنبه شب و در مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ اروپا، آرسنال در زمین بنفیکا به نتیجه تساوی یک – یک رسید. ویلیان هافبک برزیلی آرسنال پس از این بازی پیام هایی که در اینستاگرامش دریافت کرده بود را به صورت استوری منتشر کرد. پیام هایی که همگی با ماهیت نژادپرستانه و توهین به این بازیکن ارسال شده بود.
به این ترتیب می توان جلوی هرگونه سواستفاده و توهین های نژادپرستانه را گرفت زیرا توییتر، اینستاگرام و سایر سیستم عامل ها و شبکه های پیام رسان و اجتماعی می توانند کاربران متخلف را به راحتی به پلیس گزارش دهند.

اما توییتر در پاسخ به درخواست ویلیان توضیح داده است که برای ایجاد حساب کاربری در این شبکه اجتماعی، نیازی به دریافت عکس از کاربران ندارد. در بیانیه توئیتر آمده است: در توییتر، ما براساس ارزش های خود هدایت می شویم. بخصوص وقتی که به مباحث اساسی مانند هویت می رسیم. ما معتقدیم که همه حق دارند بدون نیاز به شناسه دولتی برای انجام این کار، صدای خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.
بازیکن سابق چلسی در ادامه خواستار یک سری تغییرات در قوانین شبکه های اجتماعی شد و او خواستار این مسئله شد که کاربران در هنگا ثبت نام باید از شناسه عکس خود استفاده کنند تا اینگونه از ساخت حساب های کاربری فیک و جعلی جلوگیری شود.

  خط و نشان مهاجم تیم میلان برای سایر مدعیان قهرمانی در جام حذفی

در ادامه آمده است: جعل هویت ابزاری حیاتی برای بیان در رژیم های ستمگر بوده است که در جوامع دموکراتیک از اهمیت کمتری برخوردار است. نام مستعار ممکن است برای جستجوی هویت شما، یافتن حمایت بعنوان قربانیان جنایات یا برجسته سازی موضوعاتی که جوامع آسیب پذیر با آن روبرو هستند، استفاده شود.

آنتونی مارسیال، مارکوس رشفورد، ریس جیمز و الکس ژانکیویچ نیز از جمله افرادی هستند که اخیراً مورد هدف پیام های نژادپرستانه قرار گرفته اند. مبارزات ضد نژادپرستی پس از کشته شدن جورج فلوید در سال گذشته در آمریکا بیشتر مورد توجه قرار گرفت و از آن زمان بازیکنان فوتبال پیش از آغاز مسابقات و برای مبارزه با نژادپرستی، زانو زدند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان