حمله کلامی خواهر رهبر کره شمالی به آمریکا

روزنامه “رودونگ سین‌مون” چاپ کره شمالی روز سه‌شنبه ۱۶ مارس سخنان خواهر پرنفوذ رهبر این کشور را منتشر کرد. کیم یو جونگ در این سخنان دولت جو بایدن را به شدت مورد حمله لفظی قرار داده و گفته است که دولت آمریکا می‌خواهد “بوی باروت را در سرزمین ما پخش کند”.

او در ادامه گفته است: «اگر آنها می‌خواهند چهار سال آینده را راحت بخوابند، بهتر است همین اول کار شروع به اقداماتی نکنند که خواب را از آنها می‌رباید.»

این اولین اظهارنظر مقامات کره شمالی درباره دولت جدید آمریکاست. کیم یو جونگ همچنین مانور مشترک آمریکا و کره جنوبی را که هفته پیش آغاز شد، به شدت محکوم کرده و سئول را به نواختن “مارش جنگ” متهم کرده است.

خواهر رهبر کره شمالی گفته است که اگر همسایه جنوبی این کشور بخواهد “تحریک‌آمیزتر” عمل کند، توافق نظامی بین دو کشور خاتمه می‌یابد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده مذاکرات مستقیم با کره شمالی با هدف خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره را آغاز کرد اما آخرین دیدار او و کیم جونگ اون در فوریه ۲۰۱۹ در هانوی هیچ نتیجه‌ای در پی نداشت. از آن زمان به بعد مذاکرات اتمی بین کره شمالی و آمریکا متوقف شده است. همچنین تنش میان دو کره نیز افزایش یافته است.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به همراه لوید آوستین وزیر دفاع این کشور روز دوشنبه سفر آسیایی خود را به دو کشور ژاپن و کره جنوبی آغاز کردند. این دو در مقاله مشترکی که در واشنگتن پست منتشر کردند، تاکید کردند که هدفشان از این سفر “احیای روابط با دوستان و شرکا”ی ایالات متحده آمریکاست.

  Thune says Trump’s choice of Moore for Fed Board ‘is in trouble,’ expects decision on nomination this week

منبع: دویچه وله

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان