• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • حقوق تیم کوک در سال ۲۰۲۰ با افزایش ۲۸ درصدی به ۱۵ میلیون دلار رسید

حقوق تیم کوک در سال ۲۰۲۰ با افزایش ۲۸ درصدی به ۱۵ میلیون دلار رسید

مدیرعامل اپل سال گذشته میلادی نزدیک به ۱۵ میلیون دلار حقوق گرفته که با وجود کرونا افزایش تقریباً ۲۸ درصدی را در مقایسه با سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد.

اپل اعلام کرد حقوق تیم کوک، مدیرعامل این شرکت در سال ۲۰۲۰ با افزایش حدوداً ۲۸ درصدی به ۱۴.۷ میلیون دلار رسیده است که افزایش قابل ملاحظه‌ای را در مقایسه با سال ۲۰۱۹ (۱۱.۵ میلیون دلار) نشان می‌دهد.

پنج مدیر ارشد اپل که شامل مدیرعامل، مدیر ارشد مالی، رییس حقوقی، رییس خرده فروشی و مدیر ارشد عملیات می‌شوند، سال ۲۰۲۰ روی هم رفته ۱۱۹.۸ میلیون دلار حقوق گرفته‌اند که به طور میانگین نسبت به سال ۲۰۱۹ حدوداً ۱۳ درصد افزایش داشته است.

اوت سال ۲۰۲۰ (مرداد ماه ۹۹)، کوک به لطف افزایش درآمدهای شخصی و بالا رفتن ارزش سهام اپل به کلوپ میلیاردها پیوست. افزایش دستمزد کوک در حالی رخ داده است که اپل با وجود همه‌گیری کرونا سال پردرآمدی را پشت سر گذاشت. این شرکت در سال ۲۰۲۰ با مشکلات متعددی از جمله تعطیلی فروشگاه‌ها در سراسر دنیا، مختل شدن زنجیره تأمین و نهایتاً عرضه آیفون ۱۲ با چند هفته تأخیر مواجه بود.

پایه حقوق کوک در سال قبل ۳ میلیون دلار بوده که تفاوتی با سال‌های قبل نکرده است. وی همچنین از حداکثر ۱۲ میلیون دلار بسته‌های تشویقی که مجاز به دریافت بوده، ۱۰.۷ میلیون دلار را دریافت کرده است.

اپل همچنین بیش از ۱ میلیون دلار صرف هزینه‌های مربوط به استخدام مدیرعاملش کرده است که شامل ۴۷۰ هزار دلار هزینه‌های امنیتی و ۴۳۰ هزار دلار هزینه سفرهای هوایی شخصی می‌شوند. هیئت مدیره اپل سال ۲۰۱۷ کوک را موظف کرد تا به دلایل «امنیتی و بهره‌وری» فقط با هواپیمای شخصی مسافرت کند.

  White House reviewing Moore's comments on women, Sarah Sanders says

اپل می‌گوید کوک سال گذشته میلادی ۲۵۶ برابر بیشتر از یک کارمند متوسط این شرکت (با حقوق ۵۷ هزار و ۷۸۳ دلار) حقوق گرفته است. برای مقایسه کوک یک سال قبل (۲۰۱۹) دویست برابر بیشتر از یک کارمند معمولی این شرکت حقوق گرفته بود.

بیزنس اینسایدر در ادامه اشاره می‌کند که بین ۱۹۷۸ تا ۲۰۱۹، حقوق مدیرعاملان شرکت‌های آمریکایی ۱۱۶۷ درصد افزایش داشته، این در حالیست که حقوق یک کارمند معمولی در بازه یاد شده تنها ۱۴ درصد بیشتر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان