جو بایدن در برابر دوربین‌ها واکسن کرونا زد

جو بایدن، رئيس‌جمهور جدید آمریکا روز دوشنبه اول دی ماه (۲۱ دسامبر) در بیمارستانی در ایالت دلاور در برابر دوربین‌های تلویزیونی نخستین دوز واکسن مشترک شرکت‌ آمریکایی فایزر و شرکت آلمانی بیو‌ن‌تک علیه ویروس کرونا را دریافت کرد.

جو بایدن ۷۸ ساله با این اقدام خواسته است، مردم آمریکا، به‌ویژه هم‌سن و سال‌های خود را تشویق به زدن این واکسن و اعتماد به کارایی آن کند.

پیش از او مایک‌پنس، معاون رئيس‌جمهور و نانسی پلوسی، رئيس مجلس نمایندگان آمریکا نیز در برابر دوربین‌ها اقدام به زدن واکسن کرونا کردند.

بایدن از مردم آمریکا خواست، هر چه سریع‌تر به زدن این واکسن مبادرت ورزند. او گفت، دلیلی برای نگرانی وجود ندارد.

او پیش از این وعده داده بود که در ۱۰۰ روز نخست دوران ریاست جمهوری خود ۱۰۰ میلیون دوز واکسن کرونا در سراسر آمریکا توزیع کند.

واکسیناسیون عمومی از دوشنبه پیش در آمریکا بعد از صدور مجوز اضطراری برای واکسن فایزر ـ بیون‌تک آغاز شد و اینک با صدور مجوز اضطراری برای دومین واکسن یک شرکت آمریکایی به نام مادرنا شتاب گرفته است.

تا کنون نزدیک به ۱۸میلیون و ۵۰۰هزار آمریکایی به ویروس کرونا آلوده شده‌اند که از این میان بیش از ۳۲۰هزار نفر جان خود را از دست داده و بیش از ۱۰میلیون و ۸۰۰هزار نفر نیز از بیماری کووید ۱۹ بهبود یافته‌اند.

  سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت | قیمت جهانی طلا

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان