• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • تکذیب برنامه‌ریزی برای کاهش نرخ دلار توسط سخنگوی دولت

تکذیب برنامه‌ریزی برای کاهش نرخ دلار توسط سخنگوی دولت

سخنگوی دولت ایران با رد اتهام نایب رئيس مجلس درباره برنامه‌ریزی دولت برای کاهش نرخ ارز‌ می‌گوید که «این موضوع، اگر اندکی هم صحت داشته باشد، یک خیانت بزرگ محسوب می‌شود».

علی ربیعی که صبح روز سه‌شنبه، ۲۳ دی‌ماه، در یک نشست خبری سخن می‌گفت، گفت کسانی که این ادعا را مطرح کرده‌اند، «می‌دانند این حجم از ارز که بتواند نرخ را تا ۱۱ هزار تومان برساند به چه میزان است؟»

امیرحسین قاضی‌زاده، نایب ‌رئيس مجلس، دو روز پیش گفته بود که دولت ایران قصد دارد با شروع کار دولت بایدن، ارز به بازار تزریق کند و قیمت دلار را به ده تا یازده هزار تومان کاهش دهد.

او منبع گفته‌های خود را اعلام نکرد، ولی از برنامه‌ریزی دولت روحانی برای یک دوره شش ماهه و کنترل قیمت دلار خبر داد و گفت این اقدام برای فراهم کردن شرایط مذاکره انجام می‌شود.

آقای قاضی‌زاده در ادامه دولت روحانی را به «بازی» با قیمت دلار و «استفاده سیاسی از ارز و نیازهای مردم» متهم کرد.

در حال حاضر دلار در بازار ارز تهران به قیمت حدود ۲۵ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

دولت ایران در ماه‌های گذشته در چند مورد اقدام به تزریق ارز به بازار برای کنترل یا کاهش قیمت ارز کرده، ولی دامنه تاثیر اقدامات دولت هر بار محدود بوده است.

اصولگرایان منتقد دولت روحانی او را متهم می‌کنند که تصمیمات اقتصادی و مدیریتی خود را با شروع به کار دولت بایدن گره زده است تا بتواند با ایجاد یک فضای سیاسی تازه، مذاکرات با آمریکا را دوباره شروع کند.

  Measles quarantine on campus: Controversial but effective

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان