• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • تولید واکسن کرونا از ماده یک درخت در شیلی

تولید واکسن کرونا از ماده یک درخت در شیلی

به گزارش پیام جوان به نقل از دویچه وله در رقابت برای تولید واکسنی برای مقابله با بیماری کووید۱۹، شرکت “دیزرت کینگ” فرایندی را توسعه داده که از طریق آن، ماده موثر درخت “کوئیلای” از پوست و چوب آن استخراج می‌شود. این ماده در فرایندی پیچیده خشک می‌شود و به صورت پودری در می‌آید که مشتری آن شعبه بریتانیایی شرکت آمریکایی “نواواکس” است.

تحقیقات شرکت نواواکس یکی از یازده پژوهش در سطح جهان است که تا کنون وارد مرحله سوم کارآزمایی و تست واکسن کووید۱۹ شده‌اند.

پوست درخت صابون

پوست ضخیم و خاکستری تیره رنگ درخت کوئیلای که به درخت صابون هم شهرت دارد، حاوی ماده “ساپونین” است. این ماده از “سورفاکتانت‌ها”  یا مواد فعال سطحی طبیعی و گیاهی به شمار می‌روند؛ موادی صابون‌مانند که در تماس با آب قادر به تولید کف پایدار هستند.

پوست ضخیم درخت کوئیلای حاوی ماده‌ای است که در تولید یکی از واکسن‌های کرونا‌ کاربرد دارد. برخی از ساپونین‌ها خاصیت دیگری دارند که در ساختن واکسن کاربرد دارد. مدیرعامل شرکت “دیزرت کینگ” می‌گوید واکسن از آنتی‌ژن و یک به اصطلاح عنصر کمکی تشکیل می‌شود. او افزود این عنصر کمکی، آنتی‌ژن‌ها را وارد سلول می‌کند و در عین حال باعث تقویت سیستم دفاعی بدن می‌شود.

به گفته دویچه وله در طب سنتی بومیان شیلی عصاره پوست درخت کوئیلای برای بر طرف کردن خلط سینه و مداوای بیماری‌های دستگاه تنفسی به کار برده می‌شود. از دم‌نوش یا عرق گل این درخت هم برای مداوای بیماری‌های رماتیسمی استفاده می‌شود.

  آمار مبتلایان به کرونا در ایران به ۲۵۱۴ نفر رسید

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان