• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • تعداد واقعی مبتلایان به کرونا در ووهان ۱۰ برابر آمار رسمی بوده است

تعداد واقعی مبتلایان به کرونا در ووهان ۱۰ برابر آمار رسمی بوده است

چین در ماه‌های اولیه پس از شیوع کرونا آمار مبتلایان به این بیماری در «ووهان» را نیم درصد اعلام کرده بود که باعث شد بسیاری خطر سرایت را دستکم بگیرند، مطالعات جدید اما نشان داده تعداد واقعی مبتلایان ۱۰ برابر این عدد بوده است.

شهر ووهان در استان «هوبئی» چین مرکز شیوع بیماری مهلک کووید-۱۹ در اواخر سال گذشته است. این شهر ۱۱ میلیون نفری چند ماه درگیر کرونا بود اما قرنطینه ممتد و انجام تست‌‌های گسترده باعث شد بسیار زودتر از دیگر نقاط جهان به زندگی عادی بازگردد؛ با این حال تحقیقات نشان داده آمار مبتلایان در روزهای اولیه بسیار بیشتر از تصورات قبلی است.

مطالعات صورت گرفته توسط «مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های چین» حاکی از این است که از مجموع ۳۴ هزار تست آنتی بادی صورت گرفته در ووهان ۴.۴ درصد مثبت بوده‌اند. تطبیق این آمار با جمعیت ۱۱ میلیون نفری ووهان عدد ۴۸۰ هزار ابتلای احتمالی را به دست می‌دهد که به مراتب بیشتر از رقم ۵۰ هزار نفری اعلام شده از سوی مقامات بخش سلامت ووهان است.

هرآنچه تا به این لحظه درباره ویروس کرونا مرموز چین می‌دانیم

این آمار حاکی از این است که نهادهای بهداشت این شهر یا در تخمین دقیق آمار مبتلایان در اوایل شیوع ناکام بوده‌اند یا آمار ابتلا را بسیار کمتر از اعداد واقعی گزارش کرده‌اند. یکی از دلایل این مساله ممکن است عدم ثبت موارد ابتلا بدون علائم در چین باشد.

پنهان کاری یا قصور در اعلام آمار مبتلایان به کرونا به چین محدود نمی‌شود و کشورهای دیگری هم به این مساله متهم شده‌اند اما از نظر بسیاری این کشور به واسطه پنهان کاری در اوایل شیوع بیماری باعث شیوع گسترده تر ویروس شد.

  North Korea fires short-range missiles as US envoy visits the South

در حالی که تعداد مبتلایان در سراسر دنیا از ۸۰ میلیون عبور کرده، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های چین از مقایسه این آمار با تعداد مبتلایان در شهرهای همجوار طی روزهای اولیه شیوع بیماری به این نتیجه رسیده که قرنطینه ۷۸ روزه ووهان در کنترل شیوع ویروس نقش چشمگیری داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان