«بازگشت ناو هواپیمابر نیمیتز» به خلیج فارس

یک مقام‌ وزارت دفاع آمریکا جمعه هفتم آذر ماه گفته‌است، ناو هواپیمابر «یو اس اس نیمیتز» و ناوگروه همراهش برای حمایت و پوشش هوایی به هنگام خروج نیروهای این کشور از افغانستان و عراق، به منطقه خلیج فارس بازگردانده می‌شود.

این مقام دفاعی آمریکا به شبکه سی ان ان گفته‌است، «این تصمیم قبل از انتشار خبر ترور دانشمند هسته ای ایران اتخاذ شده است. اما جا به جایی نیروهای آمریکایی بدون توجه به این موضوع، یک پیام بازدارنده برای ایران است.»

رسانه های ایران روز جمعه گزارش دادند «محسن فخری‌زاده مهابادی»، چهره ارشد در برنامه هسته‌ای ایران، در «منطقه آبسرد» دماوند در نزدیکی تهران هدف سوء قصد قرار گرفته و کشته شده است.

یک مقام در دولت آمریکا هم به سی ان ان گفته است، به دنبال کشته شدن این مقام برنامه هسته ای ایران، واشینگتن شرایط «بسیار حساس» کنونی را زیر نظر دارد.

سی ان ان می‌گوید، بازگشت ناو هواپیمابر «یو اس اس نیمیتز» به منطقه خلیج فارس قدرت نظامی آمریکا را در این منطقه افزایش می‌دهد.

رسانه‌ها در ۲۲ آبان سال جاری اعلام کرده بودند که ناو هواپیمابر «یو اس اس نیمیتز» و ناوگروه همراهش از جمله ناو موشک‌انداز یواس‌اس پرینستون،ناو رالف جانسون و ناو «یو اس اس پل جونز با ترک خلیج فارس برای شرکت در یک مانور به اقیانوس هند می رود.

ناو هواپیمابر نیمیتز به همراه سایر واحدهای دریایی آمریکایی در روزهای ۱۷ نوامبر تا ۲۰ نوامبر رزمایشی در اقیانوس هند برگزار کردند.

ناو هواپیمابر نیمیتز و ناوگروه همراهش در راستای تقویت حضور نظامی آمریکا در خلیج فارس، ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا روز ۲۸ شهریور وارد این منطقه شده بود.

  پیام شاهزاده رضا پهلوی در واکنش به کشته شدن پویا مولایی‌راد

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان