• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • اسپری بینی مقابله با ابتلا به کرونا آماده تولید انبوه می‌شود: عرضه در تابستان ۲۰۲۱

اسپری بینی مقابله با ابتلا به کرونا آماده تولید انبوه می‌شود: عرضه در تابستان ۲۰۲۱

ویروس کرونا، بزرگترین بحران کنونی بشر روزانه جان هزاران نفر را می‌گیرد و در حالی که برای مقابله آن تمرکز اصلی روی واکسن است، دانشمندان روی داروها و درمان‌های مختلف کار می‌کنند. یکی از آن‌ها اسپری بینی پژوهشگران دانشگاه «بیرمنگام» است که تا دو روز از ابتلا به کووید-۱۹ جلوگیری می‌کند و تابستان ۲۰۲۱ وارد بازار می‌شود.

پژوهشگران برای مقابله با انتقال کرونا و ابتلا به این بیماری کشنده، راه‌های مختلفی را بررسی می‌کنند. در گذشته دانشمندان در دانشگاه «کلمبیا» موفق به توسعه یک اسپری بینی با قابلیت جلوگیری از ابتلا به کرونا شده بودند و حالا محققان دانشگاه بیرمنگام با دستیابی به چنین موفقیتی، برای تولید انبوه آن آماده می‌شوند.

به گفته پژوهشگران، این اسپری بینی می‌تواند در کنار جلوگیری از ابتلا به کووید-۱۹، مانع از انتقال این ویروس هم شود. بنابراین با استفاده از این اسپری، ویروس از فردی به فرد دیگر منتقل نمی‌شود.

در حال حاضر بریتانیا با گونه‌های جدید کرونا دست و پنجه نرم می‌کند و دولت این کشور برای جلوگیری از شیوع گسترده‌تر این ویروس، اقدامات مختلفی مانند قرنطینه را درنظر گرفته. با این حال به اعتقاد دکتر «ریچارد موکز» از دانشگاه بیرمنگام، فرمول تیم وی می‌تواند این محدودیت‌ها را کاهش دهد.

موکز در مصاحبه‌ای به توزیع موثر این اسپری بینی توسط شرکت‌ها صحبت کرده:

«ما با شرکت‌ها برای عرضه این محصول صحبت کرده‌ایم چرا که به باور ما آن‌ها می‌توانند بطور موثر و کارآمد آن را توزیع کنند. این محصول سریعتر از یک داروی نوین و جدید در اختیار افراد قرار می‌گیرد. من مطمئن هستم که این فرمول می‌تواند تاثیرگذار باشد و این تاثیر در سریعترین زمان ممکن خواهد بود. ما مشتاقیم این اسپری تا تابستان وارد بازار شود.»

  جستجو برای کشف سر منشا ویروس کرونا در ووهان

به گفته پژوهشگران، با چهار بار استفاده از این اسپری در روز می‌توان به ایمنی عمومی دست پیدا کرد و اگر در منطقه‌ای با شیوع گسترده کرونا حضور داشته باشید، می‌توانید هر ۲۰ دقیقه یکبار از آن استفاده کنید.

برای ساخت این اسپری از موادی استفاده می‌شود که بطور گسترده در محصولات غذایی و دارویی حضور دارند، بنابراین تولید انبوه آن کار دشواری نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان