• Home
  • >
  • تکنولوژی
  • >
  • احتمال بروز اختلال در سامانه‌های کامپیوتری با آغاز سال ۱۴۰۰

احتمال بروز اختلال در سامانه‌های کامپیوتری با آغاز سال ۱۴۰۰

مرکز مدیریت راهبردی افتا هشدار داد که با آغاز سال ۱۴۰۰ در سامانه‌های کامپیوتری و پایگاههای اطلاعاتی که فیلد سال در آنها به صورت دو رقمی نگهداری می‌شود، احتمال بروز اختلال وجود دارد.

این نوع نگرانی قبلاً در ورود به سال ۲۰۰۰ میلادی نیز مطرح شده بود و تجربیات بین المللی در این زمینه وجود دارد.

مرکز مدیریت راهبردی افتا از مسئولان و متخصصان IT زیرساخت‌های حیاتی، تولیدکنندگان سامانه‌ها و ارائه دهندگان خدمات پشتیبانی خواست، برای پیشگیری از وقوع هر اختلالی به هنگام آغاز سال ۱۴۰۰ ،تمامی سامانه‌های وابسته به تاریخ شمسی از جمله CRM، انبارداری، فروش، حسابداری، مدیریت محتوا و هر سامانه دیگری را از نظر امکان بروز مشکل در تغییر تاریخ و آغاز سال جدید، بررسی کنند.

کارشناسان مرکز مدیریت راهبردی افتا یادآور شده‌اند: اهمیت مسئله و چالش‌های ناشی از بروز مشکل تغییر تاریخ در آغاز سال جدید، در سامانه‌های ارائه دهنده خدمات عمومی و همچنین سامانه‌های قدیمی بیشتر است.

به همه مسئولان و متخصصان IT زیرساخت‌های حیاتی ، تولید کنندگان سامانه‌ها و ارائه دهندگان خدمات پشتیبانی توصیه شده است، با هدف رفع مشکل احتمالی سامانه‌ها، قراردادهای خدمات پشتیبانی سامانه‌های حیاتی و دارای اهمیت، تمدید و به‌روزرسانی شوند.

مرکز مدیریت راهبردی افتا از همه متخصصان و مسئولان IT دستگاه‌های دارای زیرساخت حیاتی و همچنین ارائه دهندگان خدمات پشتیبانی، خواسته است تا پایگاه‌های داده و چگونگی نگه‌داری تاریخ شمسی را در آنها از جهت بروز مشکل و اختلالات تغییر تاریخ بررسی کنند.

  حمله سایبری به پارلمان و کانال تلویزیونی در استرالیا

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان