• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • احتمال استفاده از تکنولوژی ردیابی در تشخیص آفساید

احتمال استفاده از تکنولوژی ردیابی در تشخیص آفساید

فیفا قرار است به زودی گزارشی از آزمایشات خود بر روی استفاده از تکنولوژی ردیابی اندام بازیکنان در اعلام آفساید، منتشر کند. گفته می شود با استفاده از این تکنولوژی می توان بلافاصله آفساید را تشخیص داد و این تکنولوژی می تواند جایگزین خطوط VAR شده و تاخیر در تصمیم گیری را کاهش دهد.

فیفا سیستم تشخیص نیمه اتوماتیک آفساید را ماه گذشته در جام جهانی باشگاه ها در قطر آزمایش کرد. یافته های فیفا قرار است در روزهای آینده منتشر شود و فیفا امیدوار است که آنها در حال دستیابی به سیستمی حمایتی مانند تکنولوژی خط دروازه باشند.

کمک داوران فوتبال جزیره می گویند که به دلیل تاخیر در پرچم زدن و اعلام آفساید، به شکل غیرمنصفانه ای مورد انتقاد قرار گرفته اند و مقامات لیگ برتر در گفتگو با اسپورت میل فاش ساخته اند که علاقمند به استفاده از این تکنولوژی در لیگ جزیره هستند.

مصدومیت روی پاتریسیو، دروازه بان ولورهمپتون، از ناحیه سر و گردن در بازی با لیورپول بار دیگر صدای اعتراضات به قوانین VAR را بلند کرد؛ طبق قانون کمک داور در صورتی که راجع به آفساید مطمئن نباشد حق ندارد که پرچم خود را بالا ببرد و باید منتظر تصمیم VAR در پایان حرکت مهاجم بماند.

فناوری “نیمه اتوماتیک آفساید” فیفا شامل ردیابی اندام، تشخیص خودکار توپ و ایجاد مدلی از اسکلت بازیکن است که نیاز به این پرچم های با تأخیر را متوقف می کند.

اگر این تکنولوژی در اختیار لیگ برتر قرار بگیرد، به عنوان مثال، در استوکلی پارک تصاویری به نمایش در خواهد آمد که بلافاصله خط آفساید را ترسیم کرده و نشان می دهد. در همان زمان VAR در صورتی که بازیکن در آفساید باشد ظرف چند ثانیه به کمک داور و داور وسط هشدار خواهد داد.

  هدیه 16میلیاردی جهانبخش به فوتبال ایران

به این ترتیب کمک داور دیگر مجبور به صبر کردن برای پرچم زدن نیست و هواداران نیز می توانند گل های تیم‌شان را بدون هراس از تصمیم VAR بر آفساید اعلام کردن احتمالی گل، جشن بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان