• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • آمار شگفت انگیز گربه سانان مبتلا به کرونا

آمار شگفت انگیز گربه سانان مبتلا به کرونا

این روزها خبرهای مختلفی در مورد آمار همه‌گیری ویروس کرونا منتشر می‌شود. مطالعات جدید نشان ‌می‌دهد آمار گربه‌سانانی که به این ویروس مبتلا شده‌اند بیش از حد انتظار بوده و تعداد زیادی گربه در ووهان چین به ‌صورت خاموش و بدون هیچ‌گونه علائمی به بیماری کرونا مبتلا شد‌ه‌اند.

براساس اطلاعات منتشر شده از مطالعه جدید، تعداد گربه‌سانانی که در ووهان چین و در مرکز شیوع ویروس کرونا به این بیماری مبتلا شده‌اند، بیشتر از آمارهای مورد انتظار بوده و تاکنون تعدادی زیادی گربه به این بیماری آلوده شده‌اند.

از همه بدتر اینکه هیچ یک از گربه‌ها، علائمی از این بیماری را نشان نداده‌اند. محققان در خون این گربه‌سانان، آنتی بادی‌های خنثی کننده ویروس را رویت کرده‌اند، ولی علائم بیرونی مبنی بر وجود بیماری در آنها دیده نشده است.

ماه‌ها است خبرهای مختلفی در مورد نحوه عکس‌العمل بدن گربه‌ها و سگ‌ها در مقابل کووید ۱۹ منتشر می‌شود. اما هنوز معماهای زیادی در مورد وضعیت ویروس برای حیوانات وجود دارد. در مطالعه جدید، دانشمندان از ماه ژانویه تا ماه مارس، ۱۰۲ گربه را در ووهان چین مورد بررسی قرار دادند.

از بین این تعداد، آنتی بادی‌های موجود در خون ۱۵ گربه، نشان می‌داد که به ویروس SARS-CoV-2 مبتلا شده‌اند. این آنتی‌بادی‌ها برای مقابله با ویروس موثر هستند و به‌طور کامل از عفونت جلوگیری می‌کنند.

گربه‌هایی که مورد تست قرار گرفته و وجود آنتی بادی در خون آنها مثبت اعلام شد، در واقع دچار بیماری کرونا شده بودند. این در حالی است که هیچ یک از گربه‌ها علائم واضح بیماری را نداشتند و همچنین گزارشی از مرگ گربه‌ها در رابطه با بیماری گزارش نشده بود.

  فواید جالب هویج برای کاهش وزن

وجود آنتی‌بادی و عدم بروز علائم، نشان دهنده محافظت طبیعی بدن در مقابل ویروس است. براساس نتایج این مطالعه، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد گربه‌های ناقل خاموش می‌توانند ویروس را به سایر گربه‌ها منتقل کنند. اما هنوز معلوم نیست آیا گربه‌های ناقل می‌توانند ویروس را به انسان نیز منتقل کنند یا خیر. با این وجود، به‌نظر می‌رسد انسان می‌تواند ویروس را به گربه‌ها منتقل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان